REGULAMIN KONKURSU
„10 pytań od archeologa”
- 1 ORGANIZATOR KONKURSU
- Organizatorem konkursu jest Muzeum Miejskie „Sztygarka”.
- 2 CELE KONKURSU
- Popularyzacja wiedzy z zakresu historii oraz archeologii.
- Zaktywizowanie dzieci i młodzieży szkolnej.
- Rozwijanie umiejętności wyszukiwania i korzystania z informacji zawartych w różnych źródłach.
- Zwrócenie uwagi na konieczność zachowania pamięci o przeszłości, dziedzictwie narodowym oraz światowym.
- 3 ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
- Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży z miasta Dabrowa Górnicza, w wieku od 6 do 13 lat.
- Założeniem konkursu jest opublikowanie jednego pytania konkursowego dziennie przez czas trwania akcji (w sumie 10 pytań).
- Pytania będą publikowane codziennie o godzinie 11.00 w dni robocze (oraz 6 stycznia) w terminie od 4 do 15 stycznia 2020.
- Pytania będą opatrzone #pytanieodarcheologa .
- Tematyka konkurs obejmuje zagadnienia z zakresu archeologii polskiej i światowej. Pytania dotyczą metodyki, odkryć terenu Polski oraz ogólnie rozpoznawalnych zagranicznych stanowisk archeologicznych.
- Odpowiedzi na wszystkie pytania razem można dostarczać do siedziby muzeum osobiście, przesyłką pocztową (decyduje data stempla pocztowego) lub nadsyłać na adres mailowy: dkofel@muzeum-dabrowa.pl do dnia 22 stycznia 2021 r.
- Odpowiedzi powinny być opatrzone imieniem i wiekiem autora, oraz danymi kontaktowymi opiekuna (telefon lub adres e-mail).
- Prace niespełniające zasad uczestnictwa nie będą brane pod uwagę przez jury konkursowe.
- 4 ZASADY WYŁONIENIA ZWYCIĘZCÓW
- Odpowiedzi można składać osobiście, przesyłką pocztową (decyduje data stempla pocztowego) lub drogą mailową do dnia 22 stycznia 2021 do Muzeum Miejskiego „Sztygarka” (ul. Legionów Polskich 69, 41-300 Dąbrowa Górnicza).
- O wyłonieniu zwycięzców konkursu decyduje jury powołane przez organizatorów na podstawie ilości poprawnie udzielonych odpowiedzi.
- 5 OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 31 stycznia 2021 r.
- O wynikach zwycięzcy zostaną poinformowani telefonicznie lub mailowo oraz poprzez stronę internetową new.muzeum-dabrowa.pl i muzealną stronę na Facebooku.
- 6 NAGRODY
- Organizator przyznana cztery nagrody główne oraz wyróżnienia.
- W przypadku gdy będzie więcej zgłoszeń z poprawnymi odpowiedziami niż przewidywanych nagród o wyłonieniu zwycięzców decyduje termin nadesłania odpowiedzi.
- O miejscu i czasie odbioru przyznanych nagród poinformujemy telefonicznie lub mailowo.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!
REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO
„Archeosztuki, czyli mój ulubiony zabytek archeologiczny”
- 1 ORGANIZATOR KONKURSU
- Organizatorem konkursu jest Muzeum Miejskie „Sztygarka”.
- 2 CELE KONKURSU
- Popularyzacja wiedzy z zakresu historii (w tym historii Dąbrowy Górniczej), archeologii oraz przyrody.
- Zaktywizowanie dzieci i młodzieży szkolnej.
- Rozwijanie talentu artystycznego uczniów, kreatywności i wyobraźni oraz umiejętności manualnych i plastycznych.
- Stworzenie możliwości prezentacji własnych prac szerszemu gronu zainteresowanych.
- 3 ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
- Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży z miasta Dabrowa Górnicza.
- Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych:
- 6-9 lat,
- 10-13 lat.
- Tematyka konkursu obejmuje ruchome (artefakty) i nieruchome (konstrukcje) zabytki archeologiczne z dowolnej lokalizacji w Polsce lub na świecie.
- Prace mogą być wykonane dowolną techniką plastyczną obejmującą zarówno projekty dwu‑, jak i trójwymiarowe a także projekty w komputerowych programach graficznych.
- Prace można dostarczać do siedziby muzeum osobiście, przesyłką pocztową lub nadsyłać na adres mailowy: dkofel@muzeum-dabrowa.pl. Prace na konkurs muszą być pracami własnymi. Każda powinna być opatrzona imieniem i wiekiem autora, oraz danymi kontaktowymi opiekuna (telefon lub adres e-mail).
- Nadesłane prace nie będą zwracane autorom. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z przeniesieniem prawa własności na organizatora.
- Prace niespełniające zasad uczestnictwa nie będą brane pod uwagę przez jury konkursowe.
- 4 OCENA PRAC KONKURSOWYCH
- Prace należy składać osobiście, przesyłką pocztową (decyduje data stempla pocztowego) lub drogą mailową do dnia 25 stycznia 2021 do Muzeum Miejskiego „Sztygarka” (ul. Legionów Polskich 69, 41-300 Dąbrowa Górnicza).
- O wyłonieniu zwycięzców konkursu decyduje jury powołane przez organizatorów
- Kryteria oceny ustalone zostają w następujący sposób:
- pomysłowość i oryginalność pracy,
- dekoracyjność i kolorystyka,
- stopień trudności wykonania,
- dobór materiałów.
- 5 OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 6 lutego 2021 r.
- O wynikach zwycięzcy zostaną poinformowani telefonicznie lub mailowo oraz poprzez stronę internetową new.muzeum-dabrowa.pl i muzealną stronę na Facebooku.
- Prace będzie można oglądać na wystawie pokonkursowej do 28 lutego 2021
- 6 NAGRODY
- Organizator przyzna trzy nagrody główne w każdej z kategorii wiekowej oraz wyróżnienia.
- O miejscu i czasie odbioru przyznanych nagród poinformujemy telefonicznie lub mailowo.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!
KONKURS PLASTYCZNY – „Najciekawsze ozdoby karnawałowe”
REGULAMIN KONKURSU
I. ORGANIZATOR KONKURSU
1. Organizatorem konkursu jest Muzeum Miejskie „Sztygarka”
II. CELE KONKURSU
1. Rozwijanie u dzieci zainteresowań artystycznych oraz poszukiwanie inspiracji twórczej w nawiązaniu do tradycji.
2. Rozwijanie talentu artystycznego, kreatywności i wyobraźni oraz umiejętności manualnych i plastycznych, poprzez samodzielne wykonanie ozdób karnawałowych.
Konkurs inspirowany jest warsztatami karnawałowymi on-line w ramach Akcji Zima 2021.
III. ZASADY KONKURSU
1. Przedmiotem konkursu jest wykonanie pracy plastycznej (maski, czapeczki lub dekoracje karnawałowe) nawiązującej do tematu zawartego w tytule.
2. Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży z miasta Dąbrowa Górnicza.
3. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych:
a) 6-9 lat
b) 10-13 lat
4. Prace na konkurs muszą być pracami własnymi. Każda powinna być opatrzona imieniem i wiekiem autora, oraz danymi kontaktowymi opiekuna (telefon lub adres e-mail).
5. Prace mogą być wykonane dowolną techniką plastyczną, z dowolnych materiałów.
6. Prace należy składać osobiście lub drogą pocztową do dnia 29 stycznia 2021 r. ( ostateczny termin dostarczenia) do Muzeum Miejskiego „Sztygarka” ul. Legionów Polskich 69, 41-300 Dąbrowa Górnicza od poniedziałku do piątku w godz.9:00 – 14:00.
8. Nadesłane prace nie będą zwracane autorom. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z przeniesieniem prawa własności na organizatora.
8. Prace niespełniające zasad uczestnictwa nie będą brane pod uwagę przez jury konkursowe.
IV. OCENA PRAC KONKURSOWYCH
1. O wyłonieniu zwycięzców konkursu decyduje jury powołane przez organizatorów.
2. Kryteria oceny ustalone zostają w następujący sposób:
a) pomysłowość i oryginalność pracy,
b) dekoracyjność i kolorystyka,
c) stopień trudności wykonania,
e) dobór materiałów.
V. OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU
1. O wynikach zwycięzcy zostaną poinformowani telefonicznie lub mailowo oraz poprzez stronę internetową www.new.muzeum-dabrowa.pl
VI. NAGRODY
-
Organizator przyzna z każdej kategorii wiekowej nagrody główne oraz wyróżnienia.
-
O miejscu i czasie odbioru przyznanych nagród poinformujemy telefonicznie lub mailowo.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!